Home » feel good » Model voor 1 dag

Model voor 1 dag

Een vrouw die wordt afgewezen omdat ze te zwaar zou zijn om achter de kassa te werken, een vrouw aan wie op tv wordt gevraagd of ze zwanger is en dan moet antwoorden met ‘nee hoor, ik ben gewoon dik.’
Na een week met veel frustraties over dit soort dingen was ik blij dat ik vandaag weer eens iets positiefs mocht gaan doen met molligere meiden en vrouwen in de hoofdrol!
Ik had me namelijk aangemeld voor een fotoshoot bij Zizzi in Delft (een kledingwinkel met super leuke kleding voor dames vanaf maat 42!) en dat zou vandaag gaan gebeuren!
Ben je benieuwd hoe dit was? Lees dan snel verder!

Ik was al veel te vroeg aangekomen in Delft en had zelfs de Zizzi al gevonden. Terwijl ik rustig zat te wachten op een bankje voor de winkel, zag ik een vrouw die heel agressief 2 pubers stond over te halen om in God te gaan geloven. Heel vermoeiend om aan te horen, maar goed. Niet op letten, vandaag zou een hele leuke dag gaan worden!

Op het moment dat ik de winkel in stapte, werd ik heel vrolijk begroet door de medewerksters en zie ik dat alles al volop aan de gang is. Visagist, fotograaf, officiële studio, alles was geregeld en het zag er heel professioneel uit! Spannend!

Toen was ik aan de beurt. Nu ging het dan echt beginnen! We begonnen met leuke kleding uitzoeken. En echt.. De maten zijn echt FANTASTISCH hier! Een S is maat 42, kleiner hebben ze niet, dus ik paste het maar net, ik was bijna “te dun” haha! Echt iedereen die maat 42 of groter heeft, kan hier iets passends vinden en het is ook nog eens allemaal hele leuke kleding!
Ik kreeg hele gave kleding aan die jullie zometeen op de foto’s kunnen bewonderen. Ik was zó enthoussiast over deze broek, dat ik die meteen gekocht heb, haha! Zo’n leuke broek vind ik nooit meer!

foto broek
Daarna ging ik in de make-up. Dit was ook weer een professionele visagiste en sprak alleen Engels. Nou is mijn Engels niet briljant, maar ‘close your eyes’ en ‘look up / down’ kon ik gelukkig nog net volgen. Toen ik daarna in de spiegel keek, schrok ik me kapot! Het zag er namelijk zo uit:

1457715170814

Heel heftig! maar gelukkig ziet het er op de echte foto’s een stuk beter uit.

Nou, toen begon de fotoshoot! Ik werd in het begin even heel zenuwachtig, iedereen stond mee te kijken en ik dacht; ja jongens, ik doe ook maar wat?! De fotograaf was Duits, maar sprak ook Engels. Ze gaf me allemaal aanwijzingen waar ik moest kijken, hoe ik moest staan, waar ik m’n handen moest houden en ga zo maar door. In het begin onwennig, maar uiteindelijk zijn er 33 hele mooie foto’s gemaakt waarvan ik er 6 mee naar huis heb gehad:

foto gaas

foto 1 hoedfoto 5

foto 2 zijkant

foto paraplu

foto sepia

Maar het leukste van deze hele dag was misschien toch wel dat je allemaal vrouwen ontmoet die zich precies zo voelen als jij. Vrouwen die normaal gesproken allemaal balen in de winkel van hun figuur. Die altijd moeten zoeken naar een grotere maat die ze meestal niet eens (meer) hebben.
Het mooiste en leukste beeld dat me van deze dag is bijgebleven, is het gezicht van een vrouw die vrolijk uit haar pashokje rende en riep: ‘Ja, te groot, doe maar een maatje kleiner!’ haha geweldig!
Je ziet al die vrouwen zo blij worden door hoe mooi ze worden gemaakt en hoe mooi ze zich daardoor voelen, dat ik daar ook de hele dag met een big smile heb rondgelopen!
Ik dacht: Zo; Als mensen nu nóg niet doorhebben dat vollere vrouwen ook super mooi kunnen zijn, weet ik het ook niet meer, hoor! Het was echt, en ik weet zeker dat ik namens alle modellen van gisteren kan spreken, een hele geslaagde dag!

Als je nieuwsgierig bent geworden naar de winkel, is dit de link naar Zizzi
Ze hebben vestigingen in Delft, Amersfoort, Nieuwegein en Den Bosch

Vond je dit leuk om te lezen, van een like of reactie zou ik super blij worden! En like dan de facebookpagina  van LoveyourselfXL en volg me op Twitter en Instagram zodat je op de hoogte blijft van al mijn XL blogposts 😀

Liefs, Judith ❤

13 thoughts on “Model voor 1 dag

  1. Ik was er ook, heb je gezien. Je zag er inderdaad prachtig uit. Na de visagist was je nog mooier. Alles in je gezicht wat mooi is wordt geaccentueerd. Je stond heel natuurlijk te poseren. Stralend, trots en blij dat je bij Zizzi zo goed kon slagen.

    Liked by 1 persoon

  2. Wat een mooie foto’s 🙂 Zelf houd ik niet zo van op de foto gaan, maar ik heb een paar keer een shoot gehad, omdat er een foto bij een interview wat ik gaf moest en een beetje fotograaf krijgt ook mij leuk op de foto 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel! Ja tuurlijk krijgen ze jou ook leuk op de foto! Anders zou het aan de fotograaf liggen hoor, niet aan jou! En super gaaf dat je een interview mocht geven en daar een foto bij kwam te staan, zeg.

      Like

  3. Wat leuk om zoiets mee te maken, grappig! Leuke foto’s ook! Ik had nog nooit gehoord van die winkel, en ik met mijn maat 44/46 zou daar dus wel terecht kunnen! Ik zal het onthouden als ik in één van die steden ben!

    Liked by 1 persoon

  4. Pingback: Let’s shop! | loveyourselfxl

Geef een reactie

