Home » feel good » Klaar met clichés

Klaar met clichés

Ja, ik ben klaar met alle slappe clichés over vollere mensen. Het is zo makkelijk om iets over een voller persoon te zeggen of een grap te maken over iemand met een maatje meer, maar waarom blijven mensen dat doen? Niemand vindt het grappig, Je doet er mensen pijn mee en echt al helemáál niemand denkt: ‘ooh, wat ben jij stoer dat je dat durft te zeggen, highfive!’ Dus ik snap het gewoon niet. En er zijn wel meer dingen over dit onderwerp die ik gewoon niet snap. Dus daarom hieronder mijn ‘5 dingen die ik gewoon niet snap maar mensen vaak doen en me daarom nu geroepen voel om te reageren’- lijstje 😀

1. Mensen die iets over iemands uiterlijk zeggen op straat
En dan vooral even net iets te hard waardoor die persoon het ook hoort. Kijk gewoon heel even eerst naar jezelf. Als jij dan helemaal perfect blijkt te zijn, gefeliciteerd! Geniet van je perfecte uiterlijk. Maar dat geeft je nog steeds niet het recht om zo over anderen te praten. Mocht je bij de groep horen bij wie ook wel iets mankeert aan het lichaam (wat niet heel gek zou zijn) denk je eens in hoe het zou zijn als mensen over jou zouden praten op straat. En misschien denk je dat over een ander praten jou mooier maakt, maar dan moet ik je teleurstellen, helaas. Het werkt namelijk helemaal niet, het maakt je alleen maar lelijker en mensen vertrouwen je niet meer. ‘Oh, dan zal ze dit en dit ook wel over mij zeggen als ik er niet bij ben.’ Dus gewoon over leuke dingen praten en anderen in hun waarde laten!

2. ‘Ga jij gezonder eten?? Maar dat heb je helemaal niet nodig!’
Eh, wacht even.. Hoezo kan iemand het niet nodig hebben om gezond te eten? Gezond zijn is op zich best belangrijk voor eens mens..? Het wordt alleen anders als je gezond zijn door elkaar gaat halen met slank zijn. Slank is niet hetzelfde als gezond zijn. Net als dat als je wat steviger bent het ook niet meteen betekent dat je ongezond bent. Als je wat steviger bent, kan dit door van alles komen; je bouw, bijwerkingen van iets, langzamere verbranding, etc.. Net als dat er genoeg slanke mensen zijn met wie je echt niet van eetschema zou willen ruilen, omdat je daar nou niet echt gezonder van zou worden. Dus iedereen zou gewoon aangemoedigd moeten worden als hij of zij gezonder wil gaan eten. Of die persoon nou steviger is of niet!

3. cabaretiers die denken dat het hilarisch is om vollere mensen, en dan vooral vrouwen, voor schut te zetten.
Dit is wel een ding. Je moet niet gelijk denken dat ik nergens tegen kan. Ik heb genoeg andere cabaretiers gezien van wie ik het wel kan hebben en soms ook nog om kan lachen. het hangt ook van een paar dingen af;
– Wat er precies wordt gezegd
– Hoe de persoon die het zegt er zelf uitziet. van een man met een bierbuik neem ik het toch iets minder serieus dan van een man die zelf in de kleding van de Coolcat past.

Het is al een tijdje terug dat ik bij zijn show was, maar dat ik een aantal dingen nog steeds weet zegt denk ik wel genoeg. Het kwam er op neer dat hij moet kotsen als hij dikke mensen ziet en dat hij zich niks ranzigers kan voorstellen dan intiem zijn met zo’n “dik wijf.” Waarom het allemaal nodig was, ik snap het niet. En dat sommige mensen er om moesten lachen snapte ik al helemaal niet. Het was dat ik in het midden van de rij zat, anders was ik weggelopen. Dit was ook alleen de kern van het hele verhaal. Het totale geratel hierover duurde, in ieder geval voor mijn gevoel, wel een halfuur. Oja, mocht je je afvragen over wie dit gaat, Javier Guzman. of Xavier, Gabier, Zeg maar gewoon Jan, dat is het makkelijkst en het maakt verder ook niks uit, want je wil zijn naam toch niet onthouden.. Vreselijke man.

4. ‘Oh zij zal hier wel vaste klant zijn’
En dit dan natuurlijk bij de snackbar, mcdonalds, pizzaria, etc.
Als ik dit iemand hoor zeggen, zou ik echt dit willen zeggen:
1: bemoei je niet met die persoon, misschien kom jij daar wel vaker dan zij.
2: en dan nog? wat heb jij daar mee te maken?
3:  Koop gewoon wat je wil eten, eet het op en ga weer. Als je iets leuks te zeggen hebt, kom je maar weer terug.

5.Van die populaire sites voor best jonge meiden zoals Girlscene.nl die dan een artikel plaatsen over een bizarre trend…. waar niemand nog van gehoord had.
Laatst hadden ze een nieuw artikel over een trend dat meisjes proberen om hun buik net zo smal te krijgen als  een A4-tje en dit dan ook testen door dit te meten. Echt te idioot voor woorden natuurlijk, maar als ik dat artikel niet had gelezen had ik er nooit van gehoord. En dan zeggen ze dat ze dit plaatsen om meiden te waarschuwen, maar als ze er geen aandacht aan besteden, had nu niemand deze “trend” gekend. Dit is dus ook iets wat ik niet begrijp. Geef gewoon alleen aandacht aan positieve dingen als het over gezondheid en gewicht gaat, want dat geef je ook weer door aan je lezers!

Komen jullie wel eens iets tegen wat je niet begrijpt of wat jou irriteert? Laat het weten in de reacties! Verder kan je op de hoogte blijven door mijn blog te volgen, mijn pagina te liken op Facebook, mij te volgen op Twitter en Instagram!

Liefs -X-
Judith

9 thoughts on “Klaar met clichés

  1. Cabaratiers spelen juist in op clichés, alles/iedereen wordt wel eens voor schut gezet. Ze zijn er wel hard in, maarja. Begrijpen doe ik het verder ook niet hoor. Vooral dat laatste met die a4’tjes buik, wat is dat nu weer?

    Like

    • Dat weet ik, maar dit was echt ver uit het verband en het was gewoon echt niet nodig. Ik was met een vriendin mee voor haar verjaardag naar die show, anders had ik hem niet zo goed gekend en was ik er al helemaal niet naartoe gegaan. Ik ga wel vaak naar anderen en daar gaat het hier ook wel eens over en dan kan ik er echt wel om lachen. Het was de manier waarop. Maar verder ja inderdaad, weer een soort nieuwe “trend”..doe er vooral niet aan mee! Haha

      Like

  2. Weet je waar ik erg veel moeite mee heb, als mensen zeggen dat je er goed uitziet…heb dat nooit begrepen!! Ik ben namelijk wat afgevallen, en nu hoor ik steeds meer om mij heen dat ik er steeds zo goed uitziet….zag ik er voorheen niet goed uit dan? Ik dacht dat ik mezelf altijd goed verzorgde, make-up gebruikte etc etc….maar kennelijk zag ik er toen niet goed (genoeg) uit!?? Nu geef ik vaak een reactie terug van: “zag ik er voorheen dan niet goed uit dan?” En dan weten ineens geen antwoord meer te geven en mompelen ze van dat ze het zo niet bedoelen….zeg het dan ook niet!

    Liked by 1 persoon

    • Ik ben het echt helemaal met je eens! Goed dat je dat ook gewoon terug zegt! Waarschijnlijk realiseren mensen zich niet eens dat het zo overkomt. Maar Tuurlijk zag je er hiervoor ook gewoon heel goed uit! Dus ja jeetje wat een onzin weer. Wel knap van je dat je afgevallen bent!😊

      Like

  3. Weet je, ik heb geleerd selectief doof te zijn, ik blijf mezelf voor houden dat het meer over degene die het zegt zegt dan over mij. Als je dat soort meningen er op houd, zo kortzichtig bent, dan ben je waarschijnlijk een redelijk oppervlakkig persoon en niet iemand dus waar ik mee om wil/kan gaan.
    En soms, soms schokeer ik de mensen dan zeg ik dat ik het doe om te kijken hoe ik zo dik mogelijk kan worden. Dan weten ze niet waar ze kijken moeten en lopen vaak snel weg ………… en ik, ik heb dan lol.

    Liked by 1 persoon

  4. Pingback: Wat een humor | loveyourselfxl

Geef een reactie

