Home » feel good » Muziekherinneringen

Muziekherinneringen

Als toekomstig muziektherapeut heb ik een hele lijst met voordelen van muziek; Het kan zorgen voor ontspanning of juist  voor een betere concentratie, het kan gebruikt worden om beter in je eigen kracht te komen of om beter te leren samenwerken.
Een andere kwaliteit van muziek is dat het oude herinneringen oproept. Dit wordt vooral ingezet bij demente bejaarden. Door liedjes te spelen en te zingen uit hun jeugd, komen de herinneringen van vroeger weer terug.
Maar zo ongeveer werkt het bij iedereen! We hebben allemaal wel een liedje waar we mooie herinneringen aan hebben of een liedje waarbij we de radio uitdraaien, omdat we daar een minder goede herinnering aan hebben. Daarom leek het mij wel leuk om een lijstje op te stellen met mijn muziek waar ik goede herinneringen aan heb en daarom altijd vrolijk van word!

1. I’d rather be – clean bandit
De eerste keer dat ik thuis was bij mijn beste vriendin had ze dit nummer als wekker ingesteld. Het is niet dat ik zo’n liefde heb voor wekkers ofzo hoor, maar elke keer als ik dit liedje hoor denk ik aan hoe gezellig het toen met haar was. Ditzelfde geldt voor de Klompendans. Geen idee meer hoe dit zo is gekomen, maar elke keer als we deze horen gaan we helemaal los en we noemen het ook echt “ons liedje”.

2. I gotta feeling – the black eyed peas
Dit nummer werd gedraaid toen iedereen die zijn examen had gehaald de zaal in kwam gelopen om zijn diploma in ontvangst te nemen. Ook werd dit nummer gedraaid op het examenfeest, dus eigenlijk doet het me denken aan het succesvol afsluiten van mijn middelbare school. Nou, een betere reden is er volgens mij niet om een goed gevoel van dit nummer te krijgen! 🙂

3. I call you honey – Sunday Sun
Een vriendin had (toen vooral nog voor mij, want zij kende ze toen nog niet zo) meegedaan om een meet en greet te winnen met Sunday Sun en die hebben we toen gewonnen! (Bedankt Eva! ❤ ) Tijdens deze meet en greet hebben ze dit lied akoestisch voor ons gespeeld in hun kleedkamer. Dit was echt super leuk en sowieso was deze hele ontmoeting heel erg gezellig! Ze waren heel relaxt, het was bijna fout gelopen door slechte communicatie bij het festival, maar het leek alsof zij net zo blij waren als wij dat het toch nog door kon gaan. Een hele leuke ervaring én herinnering ❤

4. Bad day – Daniel Powter
Dit lijkt misschien een beetje gek als je de titel van dit lied ziet, maar ik word hier echt vrolijk van. Het doet me namelijk denken aan een heel leuk feestje toen ik nog op de middelbare school zat. We waren bij iemand thuis en we gingen singstar doen. Toen heb ik dit lied samen met een ander meisje gezongen en dat was een hele gezellige avond verder.. dus top!

5. Door jou – Marco Borsato  en  Als jij maar naar me lacht – Marco Borsato
Bij deze 2 zou je vooral even naar de filmpjes moeten kijken, dan snap je iets beter waar het vandaan komt. (a) Ik was ontzettend fan van deze man (Ruben Nicolai) toen ik 15 was en keek dit soort filmpjes de hele middag als ik thuis kwam uit school. Je kan vast wel begrijpen dat ik heel blij werd van deze man en als ik nu deze muziek hoor, doet het me denken aan die tijd. Ik heb echt te leuke en vooral hysterische dingen meegemaakt als ik met vriendinnen naar een tv opname of theater show ging. Dus zeker genoeg leuke momenten om aan terug te denken bij het horen van deze muziek!

6. Denk aan mij – The phantom of the opera
Dit liedje is best speciaal voor mij, omdat ik hier veel mee heb opgetreden met de zangschool. Er waren ook wel eens liedjes bij die ik  misschien niet had moeten kiezen, maar dit nummer paste wel goed bij mijn stem. Daarom vind ik het altijd leuk om dit weer eens te zien en te zingen!
Het is al 3 jaar terug, maar mocht je benieuwd zijn naar hoe het klinkt, klik dan Hier

Misschien is het ook wel leuk om bij jezelf na te gaan aan welke muziek jij leuke herinneringen hebt! Luister die muziek weer eens en kijk of het iets met je humeur of gevoel doet! ik ben erg benieuwd 😀

Vond je dit leuk om lezen? Laat het weten in de reacties, like mijn Facebookpagina of volg me op Twitter en instagram

Liefs -X-
Judith

3 thoughts on “Muziekherinneringen

  1. Wat een leuke blog zeg, inderdaad, ook ik heb herinneringen aan muziek, eigenlijk zoveel ……… ik ga daar binnenkort ook even een blog aan wijden, vind ik eigenlijk wel mooi om te delen, mag ik jou inleiding daar toe gebruiken?
    Ik heb even naar jou uitvoering van Denk aan mij zitten luisteren, wat een mooie stem heb je zeg, maar volgens mij was je nerveus en liet jij niet alles horen wat je in huis hebt, zeker niet qua gevoel.
    Dat is ook moeilijk weet ik uit ervaring

    Like

    • Oh ik zie deze reactie nu pas! Wat leuk dat je daar ook een blog aan gaat wijden! Ja Tuurlijk mag je mijn inleiding gebruiken, zou je dan iets van een kleine verwijzing ofzo naar mij willen doen?
      Awh dank je! Ja ik was toen zeker heel nerveus ja, gelukkig wordt dat steeds een beetje beter met de jaren:)

      Liked by 1 persoon

  2. Erg leuke blog! Tja, muziek is zo wijds en divers…ook ik heb nummers waar ik speciale herinneringen aan heb. Maar ik kan ze zo niet 1,2,3 benoemen. Eén nummer wat ik wel zo kan benoemen is het nummer van Roy Orbison: “You Got It”. Ik hoorde het nummer toen ik als 16-jarige een (interne) stage liep ver weg van huis en ik heimwee had. Ik hoorde dit nummer voorbij komen en het gaf mij weer moed om verder te gaan!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

