Home » Geen categorie » Wat een humor

Wat een humor

Omdat ik vooral op één gedeelte van Klaar met clichés veel reacties kreeg, leek het me interessant om daar dieper op in te gaan. Ik schreef daar een stukje over caberatiers die denken dat het grappig is om vollere vrouwen totaal de grond in te boren. Als ik daar mijn mening over geef, hoor ik vaak in mijn omgeving en in de reacties op facebook, privé en hier dat ze “iedereen” belachelijk maken.. “ze pakken júist de clichés” Ja dus ze kiezen voor de makkelijkste weg en bekritiseren dus niet iedereen!

 

Ik heb nog nooit gehoord dat bijvoorbeeld, jawel daar is hij weer, Javier Guzman commentaar had op een slank persoon. Dit heb ik sowieso nog bijna nooit gehoord. Maar de reden hiervoor is mij nog steeds onbekend. Ik ga toch ook niet zeggen; ‘nou gadver, als ik J. Guzman zou zien, nou ik zou mijn eten niet binnen houden hoor.’ Waar hij dan weer blij mee zou zijn… Maar gewoon nee. Dat soort dingen zeg ik niet, want ik weet namelijk hoe het voelt als zoiets over jou of over iets wat jij hebt wordt gezegd. Want mensen kunnen wel zeggen “Hij zegt het niet over jou persoonlijk.” Nee, dat klopt, maar dat zou ook wel knap zijn, want hij kent me niet. Maar stel, hij ziet mij een keer lopen op een zaterdagmiddag in de stad, is hij wel blij dat hij niet net gegeten heeft. Dus ja, ik voel me aangesproken.

Maar de grens qua humor lijkt gewoon zoek te zijn. Ik hoorde van een vriend dat hij bij een show van een cabaretier was, van wie ik de naam even kwijt ben, dat hij een gehandicapte man in een rolstoel aan het huilen had gemaakt. Nou, híer word ík dus misselijk van. Mensen denken maar dat ze alles kunnen zeggen.
Maar nou zat ik laatst RTL Boulevard te kijken en dat vond ik wel heel apart. Vaak is daar royalty verslaggever Marc van de Linden  aanwezig en dan kan je er bijna op wachten dat er iets over zijn gewicht gezegd wordt. En sowieso op tv lijkt dat bijna normaal te zijn geworden. Maar nu was er in een ander programma een grap gemaakt over Martine Bijl, terwijl zij net een broerte gehad heeft. Het is natuurlijk niet heel stijlvol, maar ik vond persoonlijk de grap niet heel erg heftig. Maar in RTL Boulevard werd dit besproken en Albert Verlinde deed net of het een wonder was dat de persoon achter deze grap nog vrij rond liep en geen 10 jaar gevangenisstraf had gekregen. En ze hadden zelfs met een gezondheidscentrum gebeld om te vragen hoe erg het wel niet met Martine had kunnen aflopen. Ik vond dit echt zo overdreven. Als ze iets over Marc van de Linden zeggen, gaan ze toch ook niet bellen met de obesitaskliniek om te vragen hoe erg het is en of dit allemaal wel of niet gezegd zou mogen worden?! Nee, dan moet je opeens niet zeuren en gewoon minder vreten. Ik vond dit allemaal nogal krom.

Maarja, mensen zeggen in het algemeen maar wat. En dan is het aan ons om je daar
1. Niks van aan te trekken
2. Iets op terug te zeggen
3. Deze 2 bovenste te combineren

Ik kreeg in een reactie zo’n leuke tip van een lezer dat ik die echt even met jullie wil delen. Misschien dat het nog eens van pas komt!
Als er aan haar wordt gevraagd of ze is aangekomen of een opmerking over haar gewicht wordt gemaakt, zorgt ze dat ze die persoon shockeerd met haar antwoord door bijvoorbeeld te zeggen:
“Ja, mijn doel is om zo dik mogelijk te worden!” 😀
Is toch briljant?! Ik weet in ieder geval zeker dat ik dit ga gebruiken als het weer eens nodig is!

Liefs ❤  En mocht je de tip hebben uitgeprobeerd of wil je iets anders kwijt? Laat een reactie achter! En volg me op Instagram  en Facebook om op de hoogte te blijven van al mijn blogs ❤

 

2 thoughts on “Wat een humor

  1. Hoewel ik zelf niet de slankste ben, sterker nog ik moet nog ca. 25kg afvallen, moeten wij altijd even (lees wel: even!!) lachen als Marc vd Linden op tv is en zeggen wij steeds dat we blij zijn met onze grote breedbeeld tv! 😉 Verder zal je mij echt niets iets horen zeggen over andermans gebreken oid, net zoals ik al zei kamp ik zelf met een groot overgewicht, en daarnaast heb ik een zus die gehandicapt is…dus ik weet wat een leed iemand aan kan richten!

    Liked by 1 persoon

    • Ja iedereen mag er natuurlijk op reageren zoals hij of zij wil. En het is een beetje onlogisch misschien maar ik vind het altijd minder erg als mensen die zelf ook overgewicht hebben er om lachen. Al zou ik dan wel gelijk denken; hoe zou zij dan over mij praten, zou ze mij ook uitlachen als ze mij ziet lopen. Niet over jou hoor, maar gewoon mensen die je dan stomme opmerkingen hoort maken. Niet dat het me verder iets uitmaakt, maar ik vind het gewoon jammer dat sommige mensen zo negatief doen over stevige mensen alleen omdat ze wat dikker zijn.. boeiend?! Dusjaa

      Like

Geef een reactie

