Home » plus size » Let’s shop!

Let’s shop!

Ik heb de afgelopen week eens zitten googelen naar plussize kledingzaken. Ik heb altijd de droom gehad om een winkel met grotere maten te beginnen, maar omdat ik het idee had dat er ondertussen zoveel zijn (en omdat ik het gevoel heb dat dat toch niet precies is waar mijn hart ligt) ben ik van dat idee afgestapt. Maar na deze paar uurtjes zoeken, weet ik wel zeker dat dat idee klopt. Wat zijn er veel plussize (web)shops!
Het leek mij wel een leuk idee om een paar plussize winkels op een rijtje te zetten, omdat ik het altijd leuk vind om nieuwe winkels te ontdekken en ook erbij te zien wat de voor en nadelen van deze winkels zijn!


1. Zizzi Fashion   Zizzi

Knipsel Zizzi kleding

Ik heb in Model voor 1 dag al geschreven over Zizzi. Dit is nu ook weer de eerste winkel waar ik even over wil schrijven. Echt een hartstikke fijne winkel als je maat 42 of groter hebt!
Voordelen:
hele modieuze en hippe kleding!
– Fijne verkoopsters en persoonlijk advies
– Ze organiseren veel leuke acties, feestjes, gezellige bijeenkomsten etcetera.
Op 20 april is het volgende Zizzi Styling Event Bold & Beautiful!

Nadelen:
– Er is voorlopig nog geen online shop
– Prijzen zijn aan de hoge kant
– Er zijn nog niet zo heel veel filialen

Wat ik het leukst vind, is dat er voor elke leeftijd iets leuks te vinden is! Het is aan de dure kant, maar als je iets leuks zoekt voor een bepaalde gelegenheid of gewoon een keer uit wil pakken qua outfit, is Zizzi een hele leuke optie!

2. allerlei  “gewone” winkels met een plussize afdeling

Knipsel HM kleding

Dit ontdek ik steeds meer! Wist jij dat de H&M en  Forever21 een plussize afdeling hebben?
Hieronder een lijstje met winkels waar ook een een plus afdeling van is:
– H&M : Deze heeft wel een webshop en de prijzen liggen lager! de maten beginnen bij 44 tot 54.
– Forever21 : Het enige nadeel van deze winkel is dat er nog geen plus afdeling in Nederland zit. Dus de bestellingen moeten vanuit het buitenland komen en terugsturen is dus ook iets ingewikkelder. Maar de kleding is heel leuk en echt een aparte stijl die ik heel erg leuk vind
– Miss etam : Het leuke van de webwinkel versie is dat ze al complete outfits voor je klaar zetten. Je hoeft alleen maar aan te klikken wat je wel en niet van de outfit wil hebben. Je hoeft er dus niet alles van te kopen, maar het kan wel als je het leuk bij elkaar vindt passen. Dat scheelt weer een hoop gemix en gematch! Maar ze hebben natuurlijk ook nog de fysieke winkel. De prijzen zijn redelijk gemiddeld. Het enige nadeel is dat sommige artikelen er een beetje ouwelijk uitzien. Maar ze richten zich op verschillende leeftijden dus het is de kunst om er de goede dingen uit te kiezen!

3. Iets onbekendere webshops met leuke kleding!
plussizelady : Deze site heeft kleding voor elke gelegenheid vanaf maat 44 en zelfs maat 60/62 is hier te koop! Ik vind de navigatie een beetje vreemd, maar als je daar doorheen kijkt, vind je de leukste kleding!
womanistical : Op deze blog is echt een HUGE lijst met plussize winkels te vinden met daarachter welke maten er te koop zijn. Heel handig!
Paprika : Dit is ook een plussize webshop met maten vanaf 42. Het leuke van deze winkel is dat ze ook laarzen en panty’s verkopen!

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en misschien met meer plezier kunnen gaan shoppen zonder de angst dat je maat er niet meer is of je er niet eens hoeft te kijken omdat er alleen kleine maatjes te koop zijn.. heeerlijk toch!

Welke winkel is jouw favoriet?

Liefs Judith ❤

 

 

 

Geef een reactie

