Home » plus size » ‘Dik zijn is een keuze.’ SORRY?!

‘Dik zijn is een keuze.’ SORRY?!

Een aantal weken heb ik hier even niks meer geschreven, maar gisteren las ik weer iets waardoor ik het niet kon laten om er iets over te schrijven. Misschien heb je het ondertussen al wel gehoord, de opmerking van Lieke van Lexmond waar veel mensen over gevallen zijn.
Lieke zei dat het je eigen keuze is of je dik of dun bent. ‘WAT??’ Ja, zo reageerde ik ook. En ook dat als je wat dikker bent, je er vooral niet over moet zeuren en gewoon minder moet eten en meer moet bewegen. Want “daar gelooft ze in”. En toen iedereen commentaar gaf op deze uitspraak, ging ze ook nog zielig doen en zei ze dat ze het echt niet zo bedoelt had en dat ze dacht dat iedereen nu wel wist dat zij mensen nooit zomaar veroordeelt.
Nou, ik ken haar niet persoonlijk, dus ik vraag me af hoe ik dat zou moeten weten, maar buiten dat; Er staat niks anders dan alleen maar veroordelingen over stevigere mensen in dat hele stuk! Misschien is het een beetje uit z’n verband gerukt, maar je maakt mij nu niet meer wijs dat zij nooit mensen veroordeelt op hun uiterlijk.
En nee, tuurlijk was de opmerking weer niet zo bedoeld. Mensen bedoelen dat soort dingen zogenaamd nooit zo. Zeker niet als half Nederland opeens over je heen valt..

Dus van Lieke mogen we
– Niet meer zeuren over ons gewicht. Wat de echt wat stevigere vrouw al nooit doet. Vooral vrouwen die wegwaaien bij windkracht 3 en vanmorgen hun boekje te buiten zijn gegaan en een druif teveel hebben gegeten, hoor je daar altijd over klagen.

– Alleen nog maar gezond eten en sporten.
Want daar gelooft zij in, dus dat is waar. Dat er mensen zijn met een ziekte, hormoonstoornis, bijwerkingen van medicijnen etc, doet er voor de aardigheid allemaal niet meer toe.

En dan zijn er ook nog mensen die gaan reageren op deze uitspraak met bijvoorbeeld:
“Ze heeft wel een punt.”   of
“Ja, mensen eten zelf het gewicht er aan, hoeven we niet geheimzinnig over te doen.”

Er werd al niet zo positief gesproken over vollere mensen, maar zoiets helpt dan ook niet echt mee. Laatst las ik nog in DIT artikel dat als we niet zo negatief over vollere vrouwen zouden doen, dat dat veel beter zou werken, in plaats van ze uit te schelden of na te roepen/ kijken. Sowieso is dat een heel interessant artikel en vind ik dat iedereen dat even zou moeten lezen!

Maargoed, laten wij proberen om ons er niks van aan te trekken. Dames met een maatje meer zijn net zo mooi en mogen er ook gewoon zijn! Waarom zou iedereen dun moeten zijn? Dat is sowieso al een rare gedachte. Het is toch ook niet zo dat iedereen blond moet zijn of alleen maar blauwe spijkerbroeken mag dragen? En als je nu denkt “Nee, maar dat is ook niet zo ongezond.” Raad ik je ook vooral aan om het artikel even te lezen.

Ik moest dit echt even kwijt en ik hoop dat veel vrouwen zich hierin kunnen vinden en zich er niet teveel van zo’n domme, ondoordachte opmerking aantrekken.
Je bent mooi zoals je bent! Vergeet dat nooit!

Liefs, Judith

5 thoughts on “‘Dik zijn is een keuze.’ SORRY?!

  1. De kortzichtigheid van de mens hier getoond en verwoord door Lieke dus………….. tja, ze zal het zeker niet slecht bedoeld hebben, maar …….. Door haar overtuiging, kijkt ze niet verder dan haar neus, niet naar de andere kant van haar geloof, en die is er altijd, alleen dat heeft zij nog niet door.
    Tegenwoordig trek ik me niet meer zo veel aan van dit soort mensen, eigenlijk zijn ze alleen maar zielig.

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Tussenstand. 2 maanden later. | loveyourselfxl

Geef een reactie

