Home » awards&tags » Liebster award

Liebster award

Toen ik een berichtje van Bernadine van bplusdotme kreeg waarin stond dat ze me had genomineerd voor de Liebster award, nam ik het eerst niet echt serieus, omdat ik pas net ben begonnen en niet dacht dat ik nu al ergens voor genomineerd kon zijn en ik wist ook niet precies wat het inhield. Maar nu ik wat beter weet wat het is, vind ik het hartstikke leuk!

liebster

De regels die horen bij de liebster award zijn:
– erkenning geven aan de persoon die mij genomineerd heeft..  bplusdotme  dus. 😀
– De award op je blog zetten
– De 10 vragen beantwoorden en 10 nieuwe vragen geven
– nieuwe mensen nomineren die deze vragen gaan beantwoorden

het idee is dat je 10 vragen beantwoordt zodat anderen jou kunnen leren kennen en daarna weer 10 andere nieuwe bloggers nomineert en aan hen ook weer 10 nieuwe vragen stelt, zodat zij die weer kunnen beantwoorden op hun blog.
De vragen die ik heb gekregen van Bernadine zijn:

1. Kun je jezelf in 5 woorden omschrijven? Welke woorden zijn dit?
2. Waarom ben je begonnen met bloggen?
3. Wat is je favoriete blog-onderwerp?
4. Wat is jouw quilty pleasure?
5. Wat doe je nog meer naast het bloggen?
6. Wat is je ultieme blog-droom?
7. Waar wordt je gelukkig van?
8. Wat is het tofste dat je hebt meegemaakt sinds je bent gestart met bloggen?
9. Welk item zou iedere vrouw in haar kledingkast moeten hebben?

10. Welk mode-item zou absoluut verboden moeten worden?

1. Kun je jezelf in 5 woorden omschrijven? Welke woorden zijn dit?
Dit vind ik echt een lastige vraag. Het liefst zou ik ‘nee.’ zeggen en verder gaan naar vraag 2, haha. Maar ik ga het toch maar proberen. Ik zou mezelf omschrijven als meelevend, (hoog)gevoelig, creatief, enthousiast en muzikaal.
Ik weet niet of dit nou echt DE 5 woorden zijn, maarja, je hebt nu in ieder geval een soort beeld van mij.

2. Waarom ben je begonnen met bloggen?
Vooral omdat ik om me heen allemaal opmerkingen hoor over volslanke meiden en vrouwen waar ik niet blij van word en soms zelfs best wel boos van werd. Ik kreeg heel erg de drang om een tegengeluid te laten horen en ook wilde ik op de een of andere manier laten zien dat vollere dames ook gewoon mooi zijn en dat al die stomme opmerkingen nergens op slaan.
Ook zou ik willen dat vollere meiden hier kracht en energie uit halen en er zelfvertrouwen van krijgen. Ik heb het zelf ook heel lang een probleem gevonden en daar ben ik nu ook wel klaar mee. Ik wil er vooral iets positiefs van maken en een plek creëren waar ik mijn frustraties kwijt kan en omzetten in positiviteit!

3. Wat is je favoriete blogonderwerp?
Dat is uiteraard alles wat met ‘plussize’ te maken heeft. En dan vooral over onderwerpen die me echt iets doen zoals frustraties over uitspraken van mensen, gebeurtenissen in de media waar ik boos over word.. dat soort dingen.

4. Wat is je quilty pleasure?
Ik denk dat dat muziek is die je hoort bij elk muziekfeest op het plein, de Toppers, Django Wagner, etc ..haha.  Ik weet dat veel mensen deze muziek vreselijk vinden, maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom. Ik ben 2 keer naar Toppers in Concert geweest en ik heb weinig mensen live zo zuiver horen zingen als Gerard Joling, dus dat argument gaat niet op!;) Ik word heel erg vrolijk van deze muziek. Ellende en problemen hebben we al genoeg in de wereld, dus ja, soms meeblèren met de Toppers vind ik dan echt geweldig om even te relaxen.

5. Wat doe je nog meer naast bloggen?
Ik doe de opleiding Muziektherapie aan de Hogeschool Leiden. Ik zit in het 3e jaar en loop nu stage in een instelling voor kinderen en jongeren met een beperking. Verder vind ik het leuk om naar optredens, musicals en festivals te gaan. Ook tv opnames vind ik leuk om bij te wonen.
Verder vind ik muziek maken leuk en soms kan ik ook gewoon heel erg genieten van een avondje niks doen, lekker tv kijken op de bank.

6. Wat is je ultieme blogdroom?
Ik vind dit best een lastige vraag, omdat alles nu nog heel ver weg is, maar ik ga het toch gewoon opschrijven.
Ik zou willen dat ik uiteindelijk genoeg volgers heb zodat ik alles nog verder uit kan bereiden. En daarbij ook heel veel meiden een goed gevoel kan geven over zichzelf. Voor ik begon met bloggen, zei ik dat ik al blij zou zijn als ik één iemand een goed gevoel kon geven. Maar hoe meer, hoe beter natuurlijk. En als ik dan nog wat verder ga, lijkt een eigen webshop voor plussize meiden me ook heel gaaf die dan gelinkt is aan mijn blog. Met bijvoorbeeld leuke shirtjes en jurkjes in grotere maten maar vooral ook met een goede pasvorm.

7.Waar word je gelukkig van?
Nou, dat gaat een hele lange lijst worden, haha! Ik kan van heel veel kleine dingen gelukkig worden.
– werken en muziek maken met kinderen. – lieve kindjes. – schattige dieren. – de geur van gras. – de slappe lach hebben. – Festivals. – De zon die schijnt en zonder jas naar buiten kunnen. – Samen met vriendinnen zijn. – muziek van Guus Meeuwis en Sunday Sun. – Jeroen van Koningsbrugge. – Door het donker naar huis lopen na een gezellige dag. – Fijne (Nederlandstalige) muziek.  – Iemand op straat helpen. – (samen) zingen. – piano spelen. – eten met het hele gezin. -kleine spulletjes waar je niks aan hebt, maar wel je huis gezellig maken. -leuke reacties op m’n blog. – een mooie theaterzaal. – M’n zus zien optreden. – De hele dag in het park zitten met een lekker zonnetje.

8. Wat is het tofste dat je hebt meegemaakt sinds je bent begonnen met bloggen?
De fotoshoot bij Zizzi was heel leuk, maar dat is niet perse gekomen door het bloggen.
Maar de fijne reacties die ik over mijn blog krijg, maken mij heel blij en geven mij energie. Verder hoop ik nog heel veel toffe dingen mee te gaan maken met mijn blog!

9 & 10. Welk item zou iedere vrouw in haar kledingkast moeten hebben? en Welk mode-item zou absoluut verboden moeten worden?
Deze 2 vragen kan ik wel samen beantwoorden. Ik vind namelijk helemaal niet dat je perse een bepaald kledingstuk moet hebben of dat er een mode-item verboden zou moeten worden. Je moet gewoon lekker dragen waar jij je prettig bij voelt. Als jij uit bed komt en denkt: ik heb zin om vandaag in een tuinbroek en crocs rond te lopen, ben ik de laatste die jou tegen zou houden.

Dit waren mijn antwoorden!  Wat vond je er van? Was er iets wat je niet verwacht had? Ik hoor het graag in een reactie!
Dan is het nu mijn beurt om weer 10 nieuwe blogs te nomineren! Dit zijn ze geworden:
– Hermien; Kouwekleren
– Charlotte; charlottestraalman
– Monique; jollycolors
– Mayke; bymayke
– Jia; Jialeen
– Sandra; jeonlinehuishoudcoach
– Mariëlle; me-licious
– Patricia; runningpatries
– Linda; simpelsnufjeliefde
– Melissa; melissaschrijft

De vragen die jullie mogen beantwoorden zijn:
1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
2. Wie zou je ooit een keer willen ontmoeten en waarom?
3. Wat is je dierbaarste bezit?
4. Wat is de beste beslissing die je ooit hebt genomen?
5. Wat zit er op dit moment in jouw handtas?
6. Wat doe je nog meer naast bloggen?
7. Over welke onderwerpen blog je nu en waar zou je nog meer over willen bloggen?
8. Waar kan ik je snachts voor wakker maken?
9. Wat is jouw grootste wens?
10. Wat is de mooiste herinnering die je hebt?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden. Veel plezier en vergeet niet om weer 10 nieuwe bloggers te nomineren!:)

Liefs, Judith

One thought on “Liebster award

Geef een reactie

